BAHAYA MEROKOK...SEJAUH MANA PEROKOK MENYEDARINYA?




Amalan merokok merupakan perkara yang tidak asing lagi di negara kita. Pelbagai usaha telah dilakukan baik pihak kerajaan, swasta, berkuasa untuk mengatasi masalah merokok ini. Namun usaha mereka nampaknya tidak begitu meninggalkan kesan yang mendalam di kalangan perokok ini. Memang tidak dinafikan usaha untuk meninggalkan tabiat merokok ini amat payah dan memerlukan komitmen yang tinggi. Namun usaha itu perlu bagi menjamin kesihatan yang baik di masa akan datang.



Tabiat merokok di kalangan pelajar semakin berleluasa dan menyebabkan ia sudah menjadi satu trend bagi mereka. Apakah langkah yang praktikal yang perlu dilakukan dalam usaha membendung tabiat ini? Adakah hanya dengan menaikkan harga rokok itu sahaja? Apa yang paling pentingnya ialah peroko itu sendiri perlu menyedari dan menginsafi akan bahayanya rokok terhadap kesihatan diri.









0 comments:

BEBASKAN PALESTIN

BEBASKAN PALESTIN

PROFIL DIRI

Munirah Bahari

Dilahirkan pada 18 Oktober 1984 di Kampung Telok Bakong, Perak. Merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Ilmu Wahyu & Warisan Islam dan Diploma Pendidikan di UIAM, Gombak. Sekarang bertugas sebagai pendidik di SMK (F) Besout, Sungkai. Penulis boleh dihubungi melalui emel munirahbahari@gmail.com atau YM (munirah_bahari)