INTERNATIONAL YOUTH CAMP, ALEXANDRIA.

Dinamakan 'Qal'ah' iaitu Kubu pertahanan sewaktu pemerintahan Alexander the Great.

Bersama rakan-rakan kem selepas mengelilingi Laut Medetarean dengan menaiki bot. Dari kiri Julia dan rakannya (Korea) dan Sushma (India). Buat pengetahuan, Julia pernah menetap di Ipoh dan belajar di International School selama 2 tahun.


Kawasan di dalam Kem Abou Kir. Memuatkan 3 penempatan, perpustakaan, masjid, pejabat, dewan besar dan padang



Mengunjungi makan Al-'arif Billah. Makam ini terletak di kawasan bawah tanah di mana kawasan sekelilingnya dipenuhi dengan kedai- kedai seperti sibercafe, kedai makan, kedai pakaian dan lain-lain lagi. Selain itu juga dibisingkan dengan bunyi-bunyi nyanyian dan sebagainya. Penulis tidak menyangka wujud juga makam yang terletak ditengah-tengah kedai dan bunyi bising seolah-olah tidak menghormati makam tersebut.



Tempat penginapan peserta Kem Belia Antarabangsa ke-39 di Alexandria, Mesir.


Tempat ini dinamakan Abou Kir Youth City.





Bergambar di hadapan pintu masuk perkampungan belia, Abou Kir.









Mengunjungi Piramid di Kaherah bersama peserta-peserta lain. Cuaca pada ketika itu sangat panas seolah-olah matahari berada di atas kepala.





* Sepintas lalu disajikan dengan gambar-gambar peribadi penulis semasa menghadiri Kem Belia Antarabangsa di Alexandria, Mesir pada 24 Ogos hingga 4 September 2007. Gambar program akan dikepilkan kemudian.

0 comments:

BEBASKAN PALESTIN

BEBASKAN PALESTIN

PROFIL DIRI

Munirah Bahari

Dilahirkan pada 18 Oktober 1984 di Kampung Telok Bakong, Perak. Merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Ilmu Wahyu & Warisan Islam dan Diploma Pendidikan di UIAM, Gombak. Sekarang bertugas sebagai pendidik di SMK (F) Besout, Sungkai. Penulis boleh dihubungi melalui emel munirahbahari@gmail.com atau YM (munirah_bahari)