SYUKRAN JAZILAN KEPADA MANTAN EXCO HEWI 2006/2007!

Penulis ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada rakan-rakan seperjuangan HEWI yang sama-sama berganding bahu dalam medan dakwah semasa berada di madrasah PKPIM. Penulis ingin mengucapkan Terima Kasih kepada mantan-mantan Exco HEWI terutamanya Kak Shamsiah yang banyak membantu dan memberi tunjuk ajar kepada penulis.
Terima kasih kak Sham! Jasamu dalam membimbingku akan tersemat di dalam kalbu. Masih ingat di kotak mindaku, engkaulah yang beri kata-kata semangat ketika aku berada di dalam keadaan kesusahan selain ku titipkan doa mohon pertolongan Allah. Kak Shamsiahlah yang mengajar aku supaya menulis dimana engkau tahu aku tidak banyak bersuara di dalam hal-hal tertentu. "Luahkan dalam penulisan jika bercakap itu sukar bagimu". Entah...bila mendapat tugasan daripadamu aku terus melaksanakan tanpa soal..Mungkin sifatmu seperti keibuan itu menyebabkan aku patuh padamu. Tetapi bila aku teringat tika aku terpaksa tidak mendengar kata-katamu untuk bermalam di Anjung Rahmat..aku tersenyum sendirian. Walaupun engkau cuba mempengaruhi untuk bermalam di Anjung Rahmat dengan ayat-ayat yang menyebabkan timbul rasa serba salah dalam diriku, tapi aku bernekad juga untuk tidur di UIA memandangkan ada kerja yang perlu dilaksanakan. Walaupun aku tahu malam itu merupakan malam terakhir engkau berada di bumi semenanjung ini. Maafkan aku Kak Shamsiah. Bimbinglah aku dan berilah nasihat walaupun engkau tidak menjadi saf pemimpinan PKPIM.
Terima kasih juga kepada Kak Khalidah Salekan yang banyak membantuku dan membimbingku di dalam madrasah PKPIM. Segala kesusahan dan kegembiraan yang dialami bersama akan tersemat di minda ini. Jangan putus dalam memberi kata-kata semangat dan semoga ukhwah kita berterusan.
Terima kasih juga ditujukan khas untuk kawan baikku Sumayyah Johaidi. Kita bersama-sama belajar di madrasah PKPIM walaupun umur yang masih muda. Walaupun kita nampak macam kucing dengan tikus tetapi hakikatnya itulah yang merapatkan ukhwah kita. Entah mengapa....aku gemar bergaduh denganmu walaupun kita tahu itu hanya olok-olok semata tetapi pada pandangan orang kita ni bergaduh! Engkaulah tempat aku mengadu masalah, berkongsi suka duka kerana kita sebaya mungkin. Semoga engkau terus tabah dan berjaya dalam membina kerjaya.
Terima kasih juga buat teman-teman seperti Kak Salbiha, Kak Syida, Diyana, ija dan Ayu. Pertolongan, nasihat, bimbingan kalian akan tersemat di ingatanku. Semoga ukhwah kita berterusan dan rajin-rajin la jenguk HEWI di Gombak ni. Semoga Allah memberi ganjaran pahala ke atas kalian semua.

1 comments:

Shamsiah Mahli September 24, 2007 at 12:03 AM  

Munirah adikku,
walaupun jasad kami tiada lagi di sana, tapi semangat kami tetap bersama-sama adik2. Walaupun perpisahan itu sesuatu yang perit,kita harus tabah menghadapinya. Kami perlu ke lapangan kerana masyarakat memerlukan kami dan kehausan bimbingan..mohon doa restu darimu wahai adikku..

BEBASKAN PALESTIN

BEBASKAN PALESTIN

PROFIL DIRI

Munirah Bahari

Dilahirkan pada 18 Oktober 1984 di Kampung Telok Bakong, Perak. Merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Ilmu Wahyu & Warisan Islam dan Diploma Pendidikan di UIAM, Gombak. Sekarang bertugas sebagai pendidik di SMK (F) Besout, Sungkai. Penulis boleh dihubungi melalui emel munirahbahari@gmail.com atau YM (munirah_bahari)