Sekarang penulis menghadiri Kem Belia Antarangsa kali ke-39 di Alexandari, Mesir. Banyak perkara yang hendak diceritakan di sini. Setakat ini selama penulis berada di bumi Anbiya' ini banyak perkara yang penulis pelajari. Antaranya duduk di negara orang ini kita perlu kuat, sabar, tabah dan pandai berdikari. Belum lagi kem bermula penulis telah diuji dengan pelbagai ujian dan cabaran. Sesungguhnya segala pengalaman yang penulis dapat di sini sangatlah manis walaupun pada permulaannya sungguh pahit rasanya.
Buat pengetahuan penulis bersama delegasi dari Malaysia telah kehilangan beg semasa transit di Cairo Airport. Kami tidak dapat tunggu lama di Lapangan terbang Kaherah memandangkan kami perlu mengambil flight ke Alexandari. Kami dimaklumkan bahawa bagasi kami akan di hantar di alexandari airport. Tibanya di sana sebarang beg tidak dijumpai. Setelah tiga hari berlalu, Alhamdulillah bagasi kami berjaya di temui di Lapangan tErbang Kaherah. Selama tiga hari berturut-turut memakai baju yang sama. Sesungguhnya perkara itu tidaklah membebankan penulis memandangkan cuaca di sini walaupun panas tetapi tidak berbau. Alhamdulillah penulis mempunyai ramai kawan yang belajar di sini, jadi mengambil kesempatan meminjam segala peralatan yang diperlukan.
negara lain. Sesungguhnya penulis sangat berbangga menjadi warganegara Malaysia kerana di sini orang sangar 'respect' dengan negara kita. Buat pengetahuan, Alexandari atau Iskandariah adalah negeri kedua terbesar selepas Kaherah di Mesir.

0 comments:

BEBASKAN PALESTIN

BEBASKAN PALESTIN

PROFIL DIRI

Munirah Bahari

Dilahirkan pada 18 Oktober 1984 di Kampung Telok Bakong, Perak. Merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Ilmu Wahyu & Warisan Islam dan Diploma Pendidikan di UIAM, Gombak. Sekarang bertugas sebagai pendidik di SMK (F) Besout, Sungkai. Penulis boleh dihubungi melalui emel munirahbahari@gmail.com atau YM (munirah_bahari)